رفتن به محتوای اصلی
دسترسی سریع

همزمان با رونمایی از فاز اول بازار بزرگ ایران نخستین نمایشگاه برترین‌های توسعه صنعت ساختمان با همکاری اتاق تعاون ایران همراه با حضور مقامات عالی رتبه کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مرکز دائمی نمایشگاه‌‌های بین المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران (ایران‌مال) برگزار شد.

به گزارش واحد خبری مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران، این نمایشگاه از تاریخ ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ماه 97 همزمان با رونمایی از فاز اول بازار بزرگ ایران، در راستای بحث اشتغال‌زایی‌ و حمایت از تولیدکنندگان‌ و مصرف‌کنندگان، با حضور ۱۳۰ شرکت تولیدکننده داخلی در مساحتی بالغ بر ۱۲هزار و ۷۰۰ مترمربع در سه سالن اصلی این مرکز نمایشگاهی برگزار‌ و در آن از برترین‌های حوزه‌ صنعت‌ ساختمان‌ تقدیر‌ شد.‌

حسن قاضی زاده‌هاشمی، وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در این نمایشگاه، برگزاری رویداد برترین‌های توسعه صنعت ساختمان را فرصت مناسبی برای حضور تولیدکنندگان داخلی دانست.

اکبر ترکان، مشاور مشاور اسبق رییس جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در ارتباط با سیاست دولت برای حمایت از مراکز خرید و مال‌های بزرگ اظهار داشت: به‌نظر بنده این پروژه فراتر از یک مال و دارای مقیاسی جهانی است.

وی تصریح کرد: بازار بزرگ ایران بیش از اینکه یک بازار برای فروش کالا باشد، یک مرکز فرهنگی است، چراکه بیش از ۷۰ درصد فضاهایی ایجاد شده در ایران‌مال دارای بستر فرهنگی بوده که نماد معماری ایرانی، معماری اسلامی و نماد هنر ایرانی هستند، در این پروژه ملی تفکر فرهنگی بر تفکر تجاری غالب بوده که بسیار قابل تحسین است.

همچنین مدیر مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران نیز برگزاری نمایشگاه ‌های بین‌المللی را اصلی‌ترین راه ورود به بازار جهانی دانست و اظهار داشت: اگر می‌خواهید محصولات ایرانی را در معرض مقایسه قرار دهید، می‌بایست فضای آن را برای رقابت فراهم کنید، که این بستر در مرکز دائمی نمایشگاه‌‌های بین المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران (ایران‌مال) فراهم شده است.

وی نشان کرد: بازار بزرگ ایران می‌تواند به‌عنوان یک پایانه‌ صادراتی عمل کند و سرفصل تمام فعالیت‌ها بر مبنای خدمت‌ کردن به مردم کشورمان است.