رفتن به محتوای اصلی
دسترسی سریع

چهاردهمین همایش روابط عمومی الکترونیک با محوریت روابط عمومی و بلاکچین،هشتم اردیبهشت 98 در مرکز دائمی نمایشگاه‌‌های بین المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران (ایران‌مال) و با حضور جمعی از فعالان حوزه روابط عمومی و بلاکچین برگزار شد.

به گزارش واحد خبری مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران، دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اولین سخنران این همایش بود. وی در ارائه مقاله‌ای با عنوان روابط‌عمومی بلاکچین و نظام خدمات و ارتباطات جدید، ضمن معرفی و بیان تاریخچه‌ای از توسعه مفهوم بلاکچین، روابط‌عمومی بلاکچین را روابط‌عمومی بدون واسطه نامید.

عاملی با بیان اینکه در نظام‌های بروکراتیک فاسد، امکان فساد وجود دارد، گفت: در روابط عمومی بلاکچین، نودها بدون واسطه و تعاملات بدون‌مرکزی یا همه‌مرکزی ایجاد می‌کند.

وی افزود: بلاکچین یک نظام حکمرانی جدید خدمات و ارتباطات در بستر دیجیتال محسوب می‌شود که بیشتر در خدمات و ارتباطات مالی شناخته شده است ولی منطق عملکردی در آن قابل‌تعمیم به همه انواع خدمات و ارتباطات است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: لذا روابط عمومی هم در مسیر رشد و کمال خود، برای وظایف خود از جمله ارتباطات و خدمات تعاملی، اطلاع‌رسانی، مشارکت‌پذیری در کارها و تامین منافع ذی‌نفعان، می‌تواند از بلاکچین استفاده کند.

وی در ادامه، سه گونه روابط عمومی با عناوین روابط عمومی بلاکچین خصوصی، روابط عمومی بلاکچین کنسرسیومی و روابط عمومی بلاکچین عمومی را برشمرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان به برخی از مزایای بلاکچین اشاره کرد. اطمینان‌بخش بودن و اعتبار، شفافیت، محرمانگی، بی‌واسطگی، مشارکت‌پذیری و وسعت جهانی از جمله مزایای ذکرشده توسط وی بود.

در ادامه این همایش رئیس کمیته علمی همایش روابط‌عمومی الکترونیک، در ارائه مقاله‌ای به معرفی مفهوم اخبار جعلی و راه‌های کاستن آنها پرداخت.

گفتنی است که، در ادامه این همایش کارگاه آموزشی مبانی بلاکچین نیز برگزار شد.

دیگر عناوین ارائه شده در این همایش مقالاتی همچون، زنجیره یک فراتحقیق در مورد ظرفیت‌ها، خطرات و کاربردهای مختلف فناوری بلاکچین، معرفی کاربردهای بلاکچین در محیط‌های واقعی، بلاکچین چگونه روابط‌عمومی را دگرگون خواهد کرد و بلاکچین و روابط‌عمومی و بازارگرایی روابط‌عمومی در عصر بلاکچین بود.