رفتن به محتوای اصلی
دسترسی سریع

امروز گفته می شود سالن های تجهیز شده، تا سقف دو هزار نفر را پوشش خواهد داد.

گسترش نیوز - صنعت نمایشگاهی کشور این روزها در تعطیلی اجباری به سر می برد. در شرایطی که کرونا ویروس مردم تمام کشورهای جهان را درگیر کرده و روزانه هزاران نفر جان خود را از دست می دهند، سالن های یکپارچه و مدرن نمایشگاهی برای استفاده به عنوان بیمارستان های موقت در اختیار بخش های امنیتی و نظام سلامت در کشورهای مختلف قرار گرفته است.

این اتفاق در کشور ما نیز رخ داده است. در حال حاضر مجموعه بزرگ ایران مال، نمایشگاه بین المللی تهران و سایت بزرگ قزوین به عنوان بیمارستان های موقت در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار گرفته است. صحبت هایی نیز درباره تغییر کاربری موقت شهرآفتاب شده بود اما تا کنون تصمیم قطعی برای تبدیل این مجموعه به بیمارستان کرونا گرفته نشده است.

*حضور ارتش در نمایشگاه تهران

حدودا یک هفته قبل گزارش های غیر رسمی خبر از واگذاری برخی سالن های نمایشگاه تهران به ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تجهیز و استفاده برای نگهداری از بیماران رو به بهبود منتشر شد. این اخبار خیلی زود با انتشار چند عکس از فضای سالن های نمایشگاهی رسمیت پیدا کرد. امروز گفته می شود سالن های تجهیز شده، تا سقف دو هزار نفر را پوشش خواهد داد.

در مقابل ایران مال نیز با تجهیز سالن یکپارچه این مجموعه با امکانات به روز، برای پذیرش سه هزار بیمار مبتلا به کرونا و قرنطینه استاندارد آماده است. آخرین گزارش ها حکایت از آن دارد که هنوز در هیچ کدام از بخش های نمایشگاهی پذیرش بیماران صورت نگرفته اما چنانچه روند شیوع ادامه پیدا کند، این دو مجموعه به خوبی امکان ارائه سرویس های بیمارستانی به حداقل پنج هزارا نفر را دارا خواهند بود.

exhibition

 

*ضرر میلیاردی ۵۰۰ کسب و کار نمایشگاهی

صنعت نمایشگاهی در طول هر سال گردش چند صد میلیارد تومانی در سراسر کشور دارد. تغییر کاربری سالن های نمایشگاهی در شرایطی رخ داده که انتظار می رود حداقل تا ابتدای تیرماه هیچ رویداد نمایشگاهی در هیچ کجای کشور برگزار نشود. این بدان معناست که حداقل ۵۰۰ شرکت بزرگ و کوچک در حوزه برگزاری رویدادهای نمایشگاهی از جمله سایت داران، غرفه سازان، برگزارکنندگان و حتی رسانه ها به صورت موقت مشاغل خود را از دست داده و شاید مجبور به تعدیل نیرو یا حتی تغییر شغل بشوند.

در این زمینه باید گفت فعالان صنعت نمایشگاهی در کشور به واسطه همکاری خالصانه با جامعه پزشکی و تلاشی که برای جلوگیری از شیوع عرچه بیشتر کرونا ویروس در سطح جامعه انجام می دهند را باید قهرمانان بی ادعای روزهای مبارزه با بیماری های ویروسی دانست.

نباید فراموش کنیم که در زمان وقوع سیل در برخی استان های کشور که فروردین سال گذشته خسارات های بسیاری را به بار آورد، باز هم این بخش نمایشگاهی و سالن های مجهز آنها بودند که در شهرهای مختلف تبدیل به سرپناه مردم خسارت دیده شدند.

exhibition