رفتن به محتوای اصلی
دسترسی سریع

اولین جشنواره بین المللی ساعت تهران از ۵ الی ۸ آذر ۹۸ در مرکز دائمی نمایشگاه‌‌های بین المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران (ایران‌مال) با مشارکت باشگاه ساعت‌فروشان ایران برگزار شد.

به گزارش واحد خبری مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران، پرویز پزشکی نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت تهران در حاشیه این مراسم گفت: هدف اصلی برپایی این جشنواره و نمایشگاه، برندسازی در صنعت ساعت است. مشتریان با این اقدام به کالای اصلی و خدمات پس از فروش استاندارد دسترسی خواهند داشت.

وی افزود: یکی از معضلات اصلی اقتصاد ایران عرضه و فروش محصولات بی‌کیفیت است که با برندسازی اصولی در بازارهای مختلف می‌توان این مشکل را رفع کرد.

پزشکی خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف این جشنواره می‌توان به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مشتریان در راستای آشنایی با قیمت و کیفیت محصولات اصیل اشاره کرد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت تهران درباره علت تولید ساعت‌های ایرانی در کشورهای دیگر گفت: برآورد هزینه تولید ساعت در ایران این وضعیت را رقم زده است. با توجه به نیاز بازار، عدم صادارت محصولات ایرانی و وجود هزینه‌های سربار تولید، تامین ماشین آلات و تولید ساعت در ایران مقرون به صرفه نیست.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های نه چندان دور یک شرکت ایرانی با سرمایه‌گذاری قابل توجه به تولید ساعت مچی در ایران دست پیدا کرد که دارای طراحی به روز و کیفیت قابل قبولی بود اما به دلیل آنکه پشت محصولاتش عبارت (ساخت ایران) درج شده بود، مشتریان علاقه‌ای به خرید این ساعت نشان ندادند و متاسفانه امروز این شرکت وجود ندارد.

پزشکی افزود: در پی نوسانات و رشد نرخ ارز، قیمت محصولات به شدت افزایش یافته و عمده درآمد واحدهای ساعت فروشی معطوف به تعمیر بند و تعویض باتری شده است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت تهران در پایان اعلام تصریح کرد: در حال حاضر واردات ساعت با مشکلاتی همراه است و ثبت سفارش در این زمینه به سختی انجام می‌شود. این فرآیند سخت و زمانبر عاملی شده تا واردات ساعت به سمت قاچاق سوق پیدا کند.

در این جشنواره محصولات ۱۲۰ برند بین‌المللی توسط بیش از ۳۰ شرکت ایرانی در مساحتی بالغ بر ۴۰۰۰ متر مربع عرضه شد.