رفتن به محتوای اصلی
دسترسی سریع

چهارمین کارگاه آموزشی بین‌المللی بهره‌برداری و مدیریت با هدف توسعه دانش مدیریت و ارتقای سطح علمی فرآیندهای کسب و کار در مراکز خرید همراه با بررسی جدیدترین شیوه‌ها در صنعت مدیریت خرید و فروش در مراکز بازرگانی و مال‌های کشور برگزار شد.

به گزارش واحد خبری مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران، چهارمین کارگاه آموزشی بین‌المللی بهره‌برداری و مدیریت مراکز خرید با رویکردهای نوین در صنعت خرده‌فروشی، 30 خرداد 98 در مرکز دائمی نمایشگاه‌‌های بین المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران (ایران‌مال) برگزار شد.

شاهرخ کشاورز، نماینده انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران، طی برگزاری این دوره دوره آموزشی بیان کرد: بازار بزرگ ایران نمونه موفق یک تجارت سالم و حرفه‌ای در حوزه خرده‌فروشی است که با استانداردهای بین‌المللی نیز مطابقت دارد.

مدیر مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران نیز ضمن تاکید بر نیاز کشور در امر نیروی متخصص و حرفه‌ای خرید و فروش، ضرورت تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در این بخش، خاطر نشان کرد: اکنون مرکز دانشگاهی بازار بزرگ ایران این امر مهم را عهده‌دار شده و تا کنون دوره‌های آموزشی ویژه و تخصصی را برای بخش‌های مختلف برگزار کرده و توانسته است، افراد متخصص بسیاری را آموزش دهد.

وی با تاکید بر رویکرد بازار بزرگ ایران به امور فرهنگی و آموزشی در کنار تجارت افزود: این مرکز تجاری توجه ویژه‌ای را به امور فرهنگی و ورزشی معطوف داشته و بخشی از این مرکز بزرگ تجاری را به هنر، تاریخ، سنت و صنایع‌دستی ایران اختصاص داده است.

همچنین فریتز زهر، مدیرعامل اسبق فروشگاه‌های زنجیره‌ای اینتراسپار و کارشناس بین‌المللی خرده‌فروشی، نیز مدیریت اصولی و نظام‌مند را یکی از مهمترین عوامل موفقیت مراکز تجاری دانست و تاکید کرد، تمامی امور مراکز تجاری اعم از انتخاب مستاجران تا اداره مراکز تجاری همگی در حیطه اختیارات مدیر مجموعه تجاری است، از این رو چگونگی رفتار مدیریتی او می‌تواند در رکورد و یا موفقیت آن نقش داشته باشد.

در ادامه این کارگاه آموزشی یکروزه، سه میزگرد آموزشی و کارگاهی دربخش‌های اصالت برند، مدیریت مراکز خرید و توسعه مراکز تجاری برگزار شد، که در آن صاحبان برندهای تولید داخلی تجربیات خود را در امر تولید، خرید و فروش بیان کردند.

در پایان این کارگاه آموزشی یک روزه از ۲۰ بانوی کارآفرین، در صنعت خرده فروشی نیز تقدیر به عمل آمد.