رفتن به محتوای اصلی
دسترسی سریع

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی ایران مال با اشاره به اینکه از ابتدای شروع کرونا تاکنون فضای وحدت ملی، هم افزایی و همدلی بر فضای کشور حاکم است، ‌اقدامات این مجموعه را در زمان شیوع ویروس کرونا تشریح کرد.

به گزارش واحد خبری مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران به نقل از گسترش‌نیوز، شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته موجی از هراس و اظطراب را وارد کشور کرد. در این میان تمام نهاد ها، سازمان و ارگان‌های مختلف دست به‌دست یک دیگر دادند تا با ایجاد فضای وفاق و همدلی در کنترل و مدیریت این ویروس ناشناخته اقدام مثمر ثمری انجام دهند.

در این میان ایران‌مال در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی مرکز نمایشگاهی خود را به نقاهتگاه بیماران کرونایی اختصاص داد و دانشگاه علوم پزشکی ایران مسئول پذیرش و درمان بیماران این مرکز را بر عهده گرفت و مرکز مراقبتی ایران‌مال در اختیار بیمارانی قرار گرفت که دوران سخت بیماری کرونا را پشت سر گذاشته و برای گذراندن دوران نقاهت بیماری خود نیاز به مراقبت‌های پزشکی داشتند.

درحال‌حاضر که موضوع ویروس کرونا تا حدود زیادی مدیریت و کنترل شده است خبرنگار گسترش نیوز به سراغ رامین سمیع زاده، مدیر مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران (ایران مال) رفته و کمّ و کیف برقراری این نقاهتگاه را از وی جویا شده است که در ادامه میخوانید:

نقاهتگاه ایران مال

مدیر مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران (ایران مال) در ابتدای این گفت‌وگو اظهار کرد: هفته آخر اسفندماه نقاهتگاه ایران مال با نظارت دقیق وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به سرعت تجهیز شد و کاملا مطابق با نظرات ستاد ملی مبارزه با کرونا مشغول پذیرش بیماران کرونایی شد و در واقع نمایشگاه ایران مال به نقاهتگاه تبدیل شد.

 سمیع زاده در ادامه با تاکید بر این که تمام وسایل، امکانات و خدمات موجود در مجموعه نمایشگاهی ایران مال مطابق با استانداردهای بین‌المللی در این نقاهتگاه به کار گرفته شد، بیان کرد: کلیه کادر درگیر در این نقاهتگاه اعم از تیم پزشکی که وزارت بهداشت به این نقاهتگاه فرستاده بود و پرسنل خود مجموعه نمایشگاهی ایران مال با رعایت کامل تمام پروتکل‌های بهداشتی مشغول خدمت‌رسانی به بیماران حاضر در این نقاهتگاه شدند.

 مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی ایران مال در ادامه گفت: درحال‌حاضر که کرونا در کشور تا حدود زیادی مدیریت شده است با نظر مراجع مرتبط در این حوزه مانند وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا نقاهتگاه ایران مال جمع‌آوری شده است.

 سمیع زاده در ادامه افزود: فرآیند ضدعفونی کردن این مکان در چند نوبت انجام شده و عملا از ابتدای تیرماه مجموعه نمایشگاهی ایران مال به صورت کامل قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد:  از ابتدای شروع کرونا فضای وحدت ملی، هم افزایی و همدلی بر فضای کشور حاکم  بود و از آنجا که این نقاهتگاه به صورت کامل و زیر نظر ستاد مقابله با کرونا فعالیت داشت، لذا حمایت‌ها نیز به صورت کامل از این نقاهتگاه به عمل آمد.

جایگاه واقعی صنعت نمایشگاهی

سمیع زاده در ادامه این گفت‌وگو به روز جهانی نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: هنگامی که روزی به نام ماهیت خاصی نامگذاری می‌شود یعنی آن ماهیت نقش اساسی وجایگاه خاصی در مفاهیم مهمی چون اشتغال، صنعت، اقتصاد و.... دارد؛ اما مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که باید برای این ماهیت‌ها هدف‌گذاری خاصی انجام شود تا در آن روز اتفاق‌ها و خبرهای خوبی برای فعالان حوزه رقم بخورد.

 وی در پایان اظهار کرد: صنعت نمایشگاهی در تمام دنیا صنعت بسیار مهمی است و در بسیاری از مسائل عمده کشور مانند اشتغال، انتقال فناوری، توسعه کسب و کارها ، صادرات، ارزآوری و... تاثیر اساسی دارد لذا به نظر من درحال‌حاضر نمایشگاه‌ها در کشور ما هنوز به جایگاه باید و شاید خود نرسیده‌اند؛ از این رو تمام فعالان نمایشگاهی و مسئولان امر باید در این خصوص توجه خاص را مبذول بدارند تا صنعت نمایشگاهی در کشور به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.