رفتن به محتوای اصلی
دسترسی سریع

درآمدهای نیمه اول سال 2020 به دو سوم کاهش یافت

به گزارش واحد خبری مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران به نقل از پایگاه خبری MEET EXPO آلمان، بر اساس آخرین نسخه بررسی سالانه انجمن جهانی UFI در ماه ژوئن سال 2020 میلادی که شامل داده‌های ثبت شده 459 شرکت در 62 کشور و منطقه است، تأثیر همه گیر19 Covid- بر صنعت نمایشگاه در سراسر جهان شدید بوده و اکثر شرکت‌ها بزرگ معتقد هستند که هیچ یک از نمایشگاه‌های بین‌المللی تا سال 2021 افتتاح نخواهد شد.

طبق آمارهای ثبتی توسط انجمن جهانی UFI، تا کنون 85 درصد از شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که سطح فعالیتشان در ماه ژانویه "عادی" بوده است، این میزان به ترتیب در ماه مارس به 15 درصد و در ماه آوریل، مه و ژوئن بین 5 تا 6 درصد کاهش داشته است. گفتنی است، 73 درصد از شرکت‌ها در سراسر جهان برای ماه آوریل و ماه مه تا کنون هیچ فعالیتی را اعلام نکرده‌اند.
بر اساس این گزارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، درآمدهای نیمه اول سال2020 در سطح جهانی به طور متوسط به ​​دو سوم کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود که این میزان در سال جاری میلادی تنها 39 درصد از کل درآمد سال 2019 را در برگیرد.

طبق نظر کای هاتندورف، مدیر عامل انجمن جهانی UFI، اکنون شاهد افت بی سابقه‌ درآمدها در سراسر جهان هستیم، این در حالی است که صنعت نمایشگاهی به بازگشت خود همچنان اطمینان دارد، همه می‌دانند که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تغییرات اساسی در نحوه برگزاری نمایشگاه ها خواهیم بود. به بیان دیگر بحران حال حاضر منجر برگزاری با فشار نمایشگاه‌های دیجیتال و مجازی خواهد شد.