رفتن به محتوای اصلی
دسترسی سریع

روز چهارشنبه سایت نمایشگاهی اصفهان به عنوان به روزترین و استاندارد ترین سایت نمایشگاهی کشور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.گسترش نیوز در همین راستا گفت و گویی را با یکی از چهره‌های شاخص صنعت نمایشگاهی کشور ترتیب داده و در اختیار علاقه مندان و فعالان این حوزه قرار داده است.

به گزارش واحد خبری مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران، گسترش نیوز در این گفت و گو‌  با دکتر رامین سمیع زاده رئیس مرکز نمایشگاهی ایران مال، در مورد تاثیر افتتاح سایت نمایشگاهی اصفهان در صنعت نمایشگاهی کشور را جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

دکتر رامین سمیع زاده در ابتدای این گفت و گو ضمن تبریک به دست اندرکاران پروژه سایت اصفهان، اظهار داشت: متاسفانه افتخار نداشتم که این سایت نمایشگاهی را از نزدیک ببینم ولی تا آنجا که اطلاعات کسب کردم خوشبختانه در این سایت کانسپت مشخصی وجود دارد.

وی افزود: عقیده من همواره بر این بود که از نظر وجود سایت های تخصصی و حرفه ای، کشور همچنان ظرفیت خالی زیادی دارد و افتتاح و وجود هر سایت در کشور گرچه به ظاهر موجب تنگ شدن فضای رقابت می شود اما در نهایت جایگاه، موقعیت و اعتبار صنعت نمایشگاهی چه در عرصه ملی و چه در عرصه بین المللی را افزایش خواهد داد. به عقیده من افتتاح سایت نمایشگاهی جدید در کشور به ایجاد فضای رقابتی که سایت داران را مجبور به رقابت سالم کند و ارتقای جایگاه و اعتبار صنعت نمایشگاهی در کشور اضافه خواهد کرد.

مدیر مرکز نمایشگاهی ایران مال گفت: توصیه ای که عموما به تمام نهادهای جدید دارم این است که به چند موضوع فراگیر باید توجه داشته باشند. یکی از این موضوعات بین المللی بودن است. البته این بین المللی بودن صرفا نباید درعنوان سایت قید شود بلکه سایت نمایشگاهی ذاتا باید بین المللی باشد. باید روش ها، سیستم ها، فرآیندها و رویکردها نیز بین المللی باشد.

سمیع زاده در پایان اظهار داشت: امروزه موضوعی که در دنیا خود را به صورت پررنگ نشان می دهد رقابت هم افزا است. سایت ها ضمن این که با هم رقابت دارند نسبت به تکمیل و رفع خلل یک دیگر کمک می کنند. وجود هر سایت نمایشگاهی نه تنها عرصه را بر سایران تنگ نمی کند بلکه زمین بازی در عرصه ملی و بین المللی را نیز بزرگ تر و حرفه ای تر می کند. امیدوارم که افتتاح سایت نمایشگاهی اصفهان به تقویت رقابت بین سایت ها منجر شود تا مجریان در انتخاب سایت های نمایشگاهی مختار باشند.