رفتن به محتوای اصلی
دسترسی سریع

ورودی پی در پی خودروهای دیپلماتیک با پرچم‌های رنگارنگ کشورهای خارجی به ایران‌مال، حکایت از برگزاری رویداد بین‌المللی داشت.

به گزارش واحد خبری مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران، مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی «یوسرن 2020» روز سه‌شنبه ۲۰ آبان ماه 1399 به میزبانی بازار بزرگ ایران و مرکز نمایشگاهی ایران مال با حضور 12 نفر از سفرا، کارداران و نمایندگان سیاسی کشورهای روسیه، آلمان، ایتالیا، بلژیک، چین، پرتغال، استرالیا، اوکراین، فنلاند، اسلوونی، بلغارستان و بنگلادش همراه بود.

طی این مراسم که پایان کار رسمی پنجمین کنگره بین‌المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی «یوسرن ۲۰۲۰» بود، اسامی 25 نامزد دریافت جایزه بین‌المللی یوسرن که از دانشمندان جوان از سراسر دنیا هستند، در پنج شاخه مختلف علمی شامل: علوم تئوری (فرمال)، علوم فیزیکی، علوم شیمی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی مشخص شد.

نامزدهای شرکت‌کننده در این رقابت، توسط دبیرخانه جایزه بین‌المللی یوسرن کاندید شده، و سپس بر اساس سابقه علمی-پژوهشی و نیز ارائه پروژه علمی، توسط هیئت مشاورین یوسرن مورد داوری قرار گرفتند.

در این مراسم که در تاریخ ۱۰ نوامبر  2020 میلادی مصادف با روز جهانی صلح و توسعه علوم بود، اسامی پنج نفرِ برترِ هر پنج شاخه علمی مذکور اعلام گردید.

لازم به ذکر است، با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا در جهان و عدم حضور فیزیکی نفرات برتر جایزه بین‌المللی یوسرن در این مراسم، سفرا، کارداران و نمایندگان سیاسی کشورهای خارجی حاضر در اختتامیه به نمایندگی از برگزیدگان جوایز را دریافت کردند. 

پس از پایان رسمی پنجمین کنگره بین‌المللی «یوسرن ۲۰۲۰»، هریک از چهره‌های خارجی سیاسی و دیپلماتیکِ  حاضر در این مراسم نظرات مختلفی از تجربه حضور خود در بازار بزرگ ایران و این مراسم ویژه بین‌المللی بیان کردند.

خانم کریستینا رادی، سفیر کشور اسلوونی در تهران در ارتباط با حضور خود در مجموعه ایران‌مال و جلوه‌های مدرنیته آن اذعان داشت: این مکان بسیار فوق‌العاده و زبان از بیان این موضوع قاصر است. چراکه نمی‌توانم بگویم کدامیک یک از فضاهای ایران مال از دیگری زیباتر است.

خانم لیندا ساکس، سفیر کشور استرالیا در تهران نیز تجربه خود را از حضور در ایران‌مال این چنین توصیف کرد: برای من دیدن فرهنگ برخواسته از سنت شما در این مجموعه زیبا، بسیار جالب است.

آقای کارلوس آنتونیو داکوستا، سفیر کشور  پرتغال در تهران هم در این‌باره گفت: فضای ایران مال بسیار تأثیر گذار است و از دیدن این مکان بسیار شگفت زده شده‌ام.

از دیگر چهره‌های دیپلماتیک حاضر در این مراسم آقای کیو نوروانتو، سفیر کشور فلاند در تهران بود و درباره برگزاری کنگره بین‌‌المللی یوسرن2020 بیان کرد: کنگره یوسرن در واقع یک نمونه جدید از تحولی است که در دوران زندگی در کشور ایران شاهد آن هستیم. قطعا ارتباط ما با یوسرن گسترش پیدا خواهد کرد، چراکه این کنگره شبکه بین‌المللی جدید بشمار می‌رود.

خانم یاروسلاوا رومانووا، دبیر اول و رایزن بخش فرهنگی و مطبوعاتی سفارت ایتالیا در تهران نیز با بیان این که کشورش در سنوات گذشته میزبان کنگره یوسرن بوده است، تشریح کرد: یوسرن یک رویداد مهم بین‌المللی بشمار می‌رود که بنای آن در کشور ایران نهاده شده است. بسیاری از دانشمندان جوان ایتالیایی تا کنون در این کنگره شرکت و از برندگان جوایز بین‌المللی یوسرن بوده‌اند. این رویداد بین‌المللی به تنهایی نمونه بارزی از همکاری فوق‌العاده بین کشورهای ایران و ایتالیا است.

همچنین آقای اشتفان بوخوالد، معاون سفیر کشور آلمان در تهران نظر خود را درباره برگزاری مراسم اهدا جایزه بین‌‌المللی یوسرن با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان این چنین بیان کرد: به عقیده من جایزه بین‌المللی یوسرن بسیار مهم است و با توجه به شرایط کنونی دنیا برگزاری چنین مراسمی در ایران مال کار بسیار دشوار و حائز اهمیت می‌باشد.

 در پایان باید به این نکته مهم اشاره شود، از آنجایی که یکی از اهداف ایجاد مجموعه تجاری، فرهنگی و ورزشی ایران‌مال تبدیل شدن به چهار راهی برای مبادلات و همکاری‌های بین‌المللی است، برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی «یوسرن ۲۰۲۰» می‌تواند زمینه ساز یک شروع خوب برای دستیابی بازار بزرگ ایران به این مقصود مهم باشد.