رفتن به محتوای اصلی
دسترسی سریع

نخستین روز از کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری صنعت نمایشگاهی در دوران کرونا توسط مرکز نمایشگاهی ایران‌مال با همکاری دانشگاه راونسبورگRavensburg   آلمان به‌ صورت مجازی، سه‌شنبه ۸ تیر برگزار شد.

به گزارش واحد خبری مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران، در این گردهمایی بین‌المللی، آینده صنعت نمایشگاهی ایران و جهان با حضور همه ذی‌نفعان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی این صنعت به بحث و بررسی گذاشته شد.

مهمان ویژه این رویداد پروفسور یورگ بایر بنیان‌گذار دوره مدیریت رویدادهای نمایشگاهی در انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی و مدیر ارشد مرکز امور نمایشگاهی در دانشگاه راونسبورگ Ravensburg، بود که درباره مهمترین تغییرات رویدادهای نمایشگاهی در دوران پساکرونا سخن گفت.

چهره‌هایی چون مجید شایسته، نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تجارت ایران مال، حسن زمانی مشاور وزیر صنعت، معدن، تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و همچنین محمدرئوف  قادری، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب به عنوان متولیان صنعت نمایشگاهی در کلان شهر تهران و بخشی از سیاست گذاران اصلی این عرصه در کشور نیز در قالب بخش های پانزده دقیقه ای، سخنرانی و طرح نقطه نظرات خود را بیان کردند.

از دیگر افراد حاضر در این کنفرانس که به سخنرانی پرداختند می توان به مظفر علیخانی، معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، علی اژدرکش رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران، علی مطیع‌جهانی عضو هیات رئیسه و معاون پشتیبانی، برنامه‌ریزی و امور نمایشگاهی اتاق تعاون ایران و  محمدرضا مودودی رئیس سابق سازمان توسعه تجارت کشور اشاره کرد.

همچنین برخی مسئولان استانی در صنعت نمایشگاهی از جمله علی یارمحمدیان رئیس انجمن نمایشگاه‌های ایران و مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، حبیب ماهوتی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز و سید رضا قندیلی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین استان زنجان نیز به طرح موارد مدنظرشان پرداختند.

گفتنی است که محمدجواد قنبری به عنوان معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و  رامین سمیع‌زاده مدیر مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی و رویدادهای تجاری ایران مال نیز صحبت‌های پایانی را در این کنفرانس بیان کردند.

برای تکامل نمایشگاه ها به دانش روز دنیا نیاز داریم

رامین سمیع‌زاده با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی ایران همچون بسیاری از صنایع و حرفه‌های دیگر از بحران کرونا آسیب‌های جدی دیده است، گفت: در این خصوص باید چاره‌ای اندیشیده می‌شد تا این صنعت علاوه بر تاب‌آوری و زنده ماندن بتواند روند توسعه و تکامل خود را طی کند؛ بنابراین بر آن شدیم در راستای احساس مسوولیت و وظیفه، این کنفرانس را با مشارکت همه ارکان این صنعت ازجمله سایت‌داران، مجریان، غرفه‌سازان و رسانه‌ها (که از اصلی‌ترین ارکان این صنعت هستند) برگزار کنیم.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف این هم‌اندیشی را انتقال و تبادل تجربیات و دانش فنی روز دنیا اعلام کرد و گفت: در زمینه ارتباطات فنی، تخصصی و علمی با دنیا باید محکم‌تر و قوی‌تر عمل کنیم، چراکه همواره برای پیشرفت و تکامل به دانش روز دنیا نیاز داریم.

سمیع‌زاده تصریح کرد: چهره‌های شاخص و صاحب‌نام داخلی و خارجی صنعت نمایشگاهی در این کنفرانس حضور دارند تا از تجارب خود سخن بگویند. ازجمله پروفسور یورگ بایر که قرار است از تجربه‌ها و نظرات خود در زمینه مراوده با کشورهای دیگر در این صنعت بگوید.

درپایان لازم به ذکر است، روز دوم کنفرانس بین‌المللی مجازی تاب‌آوری صنعت نمایشگاهی سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ از ساعت ۱۴ تا ۱۸ برگزار خواهد شد و شرکت در این کنفرانس برای عموم آزاد و بصورت رایگان خواهد بود.

 برای عزیزانی که در نظر دارند در این رویداد شرکت داشته باشند این امکان فراهم شده است تا با استفاده از آدرس اینترتی ذیل ما را در این رویداد بین‌المللی مجازی همراهی نمایند.

 

 

https://b۲n.ir/Iran_EXPI_۲۰۲۱