رفتن به محتوای اصلی
دسترسی سریع

مديرعامل شركت تجارت ايران مال؛ صنعت نمایشگاهی  محل بروز و نمود اقتصاد کشورها و نشان دهنده همکاری و تعاملات بین المللی در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش واحد خبری مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران: مجید شایسته مديرعامل شركت تجارت ايران مال به عنوان نخستین سخنران کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری صنعت نمایشگاهی در دوران کرونا در ابتدا ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان این رویداد بین‌المللی مجازی و تقدیر ویژه از مدیریت مرکز نمایشگاهی ایران مال گفت: قریب به دو سال است که در دوران سخت شیوع ویروس کرونا به سر می‌بریم و متاسفانه هیچ یک از کشورهای دنیا پیش بینی و برنامه‌ای مناسب برای رویارویی با چنین معضلی بزرگی که به جان بشر افتاده است را نداشتند، این بیماری علاوه بر اینکه میلیون‌ها نفر از ساکنان کره زمین را به کام مرگ کشاند مشکلات عدیده‌ای را نیز برای جامعه جهانی بوجود آورد.

شایسته ضمن ابراز خرسندی از شروع واکسیناسیون در کشور افزود: در حال حاضر که که با شما سخن میگویم مردم عزیز از مرکز نمایشگاهی ایران مال به عنوان بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور خدمات لازم را دریافت مینمایند. امیدوار هستم که روند واکسیناسیون در کشور هرچه سریع تر پیش برود و همه آحاد جامعه در مقابل این ویروس منحوس ایمن شوند تا شرایط زندگی برای مردم همانند قبل به حالت عادی بازگردد.

وی در ادامه عنوان کرد: طبیعتا یکی از حوزه‌هایی که بحران کرونا آن را تحت تاثیر مستقیم خود قرار داد حوزه صنعت نمایشگاهی کشور بود. همانطور که مستحضرهستید صنعت نمایشگاهی طلایه دار سپاه اقتصادی هر کشور بشمار میرود، این صنعت عظیم محل بروز و نمود اقتصاد کشورها و نشان دهنده همکاری و تعاملات بین المللی در حوزه‌های مختلف است. متاسفانه در دوران شیوع ویروس کرونا همه ما شاهد تاثیر گذاری منفی این بحران بر دامنه گسترده صنعت نمایشگاهی کشور بودیم.

شایسته تشریح کرد: یکی از نتایج بحران عظیم کرونا بر پیکره عرصه نمایشگاهی کشور تقابل بین سنت و مدرنیزه در این صنعت بود. اصولا در گذشته نچندان دور نمایشگاه‌ها بصورت سنتی در یک مکان فیزیکی مشخص با مساحت‌های مختلف بسته به صنایع گوناگون برگزار می‌شد، اما شروع یک پاندمی با عنوان COVI19  باعث شد که مدرنیزه به عنوان یک ساختار جدید بر قامت این صنعت عظیم خودنمایی کند. امروز شاهد این امر هستیم که برگزاری نمایشگاه‌های مجازی مورد اقبال عموم قرار گرفته و این روند بصورت روزافزون در حال و توسعه و پیشروی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز دیگر نمی‌توان فضای مجازی را وصله‌ای جدا از زندگی بشر دانست، چراکه دنیای سایبری هر روز با قدرت و قوت در حال پیشروی است. قطعا در دوران پسا کرونا هم میبایست توجه ویژه و جدی در حوزه سایبری وجود داشته باشد، زیرا فضای مجازی در قالب یک مدرنیزه اثر مثبت خود را بر پیکره صنعت نمایشگاهی جهان در دوران همه گیری کرونا کاملا نمایان کرد و توانست جایگاه خود را بیش از پیش تثبیت نماید.

شایسته تصریح کرد: اما نکته اینجاست که همه ما میدانیم هر چقدر هم که فضای مجازی کارا و یاری‌رسان این صنعت باشد، اثرسمعی و بصری نمایشگاه سنتی طبیعتا بیشتر خواهد بود، مسلما همه مردم علاقه دارند که از یک فضای نمایشگاهی بصورت فیزیکی و مطلوب بازدید نمایند. چرا‌که تنها در یک در نمایشگاه فیزیکی است که  مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان کنار هم زیر یک سقف بصورت رو در رو در تعامل هستند و به اصطلاح یک B2B را شکل داده و به سمت اهداف مد نظرشان پیش خواهند رفت.

وی ضمن ابراز امیدواری درباره ریشه کن شدن ویروس کرونا و گذر از این بازه زمانی افزود: بی شک یکی از دست آوردها بزرگ صنعت نمایشگاهی، تداوم در تلفیق دو فضای فیزیکی و مجازی و برگزاری نمایشگاه بصورت هایبریدی خواهد بود.

شایسته اعلام کرد: ما امروز در بازار بزرگ ایران مفتخریم که میزبان شما عزیزان در کنفرانس بین‌المللی مجازی تاب‌آوری صنعت نمایشگاهی در دوران کرونایی باشیم.

وی درباره امکانات و زیرساخت‌های بازار بزرگ ایران تشریح کرد: مجموعه ایران مال به عنوان یک سازه تمدنی و مدرن با در اختیار داشتن زیر ساخت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل بسیار، اولین مال خاورمیانه و یکی از پنج مال بزرگ دنیا به شمار می‌رود که این مهم باعث افتخار ایران و ایرانیان است.

مرکز نمایشگاهی ایران مال با مساحتی بالغ بر 40 هزار متر مربع  توانسته است، به عنوان یک فضای منحصر به فرد، مدرن و مطابق با استانداردهای روز دنیا اتفاق بزرگی را در عرصه برگزاری نمایشگاه‌های داخلی، بین المللی و تخصصی و همچنین برگزاری انواع همایش‌ها و رویداد‌ها رقم بزند.

یکی از بارزترین نکات منحصر به فرد مرکز نمایشگاهی ایران مال نقش آفرینی  در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی است، چراکه این مرکز نمایشگاهی در روزهای پایانی سال 1398 و اوایل سال 1399 به منظور یاری رسانی به مجموعه بهداشت و درمان کشور و همچنین مردم شریف ایران  از کالبد نمایشگاهی خارج و در قامت یک مرکز درمانی مجهز ظاهر شد و در قالب نقاتگاهی با ظرفیت 3000 نفر اقدام به ارائه خدمات درمانی به همیهنان عزیز داشت.مرکز نمایشگای ایران مال در گام بعدی پس از تصمیم گیری مراجع بهداشتی کشور جهت آغاز واکسیناسیون سراسری، در قالب بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور با 240 جایگاه مجهز و کامل برای واکسیناسیون عمومی توانست مراتب تایید همه جانبه سازمان بهداشت جهانی WHO  را کسب کند و در این زمینه خدمات لازم را به مردم شریف ارائه نماید.

شایسته خاطر نشان کرد: وجود فضاهای نمایشگاهی نظیر نمایشگاه بین المللی و شهرآفتاب و سایر سایت‌های نمایشگاهی کشور نمایان‌گر گر این مهم است که کشور از زیرساخت گسترده‌ای در حوزه نمایشگاهی برخوردار است، اگر همه این امکانات و زیرساخت‌ها با تعامل و مشارکت به سینرژی تبدیل شود شاهد اثر بخشی بسیار مطلوبی در جهت پیشرفت و تعالی صنعت نمایشگاهی کشور خواهیم بود.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی بازار بزرگ ایران و مرکز نمایشگاهی ایران مال جهت همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه در تمامی عرصه‌ها با سایر سایت‌های نمایشگاهی کشور، افزود:  امیدوار هستم تا با تعامل و مشارکت با شما عزیزان بتوانیم اثر مطلوبی در تمام حوزه‌های علمی، فنی، اجتماعی و فرهنگی کشور داشته باشیم و  وحدت ما در حوزه اقتصادی منجر به رفاه بیشتر در زندگی و آینده مردم شریف و عزیز ایران گردد.