رفتن به محتوای اصلی
دسترسی سریع

نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی با حضور سرپرست معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی ایران‌مال آغاز به کار کرد.

نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی با بیش از ۸۰ غرفه و حضور شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده سم، کود و بذر اصلاح‌شده و فعالان صنعت کشاورزی در فضایی به مساحت ۷۲۰۰ مترمربع در سالن E1 مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران‌مال در حال برگزاری است.

شاهپورعلائی مقدم سرپرست معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی در افتتاحیه نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی با شعار «کشاورزی دانش‌بنیان، سلامت و امنیت غذایی» گفت: در کشور ما ۱۴ میلیون هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی، باغی، آیش و تناوب است و ۱۰۶ میلیون تن تولیدات با منشأ گیاهی تولید می‌شود. علائی مقدم تصریح کرد: برخی بر این باورند که اگر مصرف سم و کود کاهش یابد، می‌توانیم محصولات سالم و بهداشتی تولید کنیم، اما باید بدانیم که استفاده از این نهاده‌ها جز لاینفک تولید است و نمایشگاه افتتاح‌شده در ایران‌مال می‌تواند این اهمیت را بیشتر نشان دهد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی همچنین در گفتگو با خبرنگاران، فضا و امکانات ایران‌مال را برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی بسیار مناسب خواند و گفت: باید ظرفیت‌های ایران‌مال برای فعالان اقتصادی ایران و جهان بیشتر شناسانده شود.